fredag den 8. juni 2012

Verdens bedste roulade

Hej hej..

Så blev der rigtig gjort hovedrent fordi vi skulle have min kærestes mormor og mand på besøg :)
Typisk mig at det hele skal være helt perfekt når vi får gæster på besøg.
Elsker at gøre en masse ud af borddækningen, med friske blomster også selvfølgelig en rigtig lækker kage gerne med friske bær.


Jeg bagte denne her vildt lækre roulade fra Jeanne d'arc livings nye opskrifts bog.
Opskriften var desuden også at finde i deres magasin udgivelse nr. 3  år. 2009
Hvis du ikke har fået købt denne lækre bog endnu kan jeg kun give bogen de bedste anbefalinger med på vejen.

Og her får du så opskriften:
Det skal du bruge.
200 g Marcipan
200 g Æggehvider
300 g Sukker
100 g Hasselnødder
Fyld:
1/4 L Piskefløde
500 g Jordbær
Sådan gør du:
Ælt Marcipan med 50 g æggehvider. Pisk 150 g æggehvider stive. Vend sukkeret  forsigtigt heri. Vend det i marcipanmassen. Smør dejen ud på et stykke bagepapir, der måler cirka 33x40 cm. Drys med hasselnøddeflager. Bager i cirka 15 minutter ved 180 grader. Når bunden er helt afkølet, vendes den om på et nyt stykke bagepapir, så nødderne vender nedad. Læg pisket fløde og jordbær i grove stykker på bunden. Brug bagepapiret til at rulle rouladen sammen med.
Pynt fadet med jordbær inden servering. Vaniljeis passer rigtig lækkert sammen med denne roulade.

Held og lykke med at prøve denne lækre dessert, som jeg vil garantere vil være en succes hos store og små.

Kram Didde Cecilia

Ingen kommentarer:

Send en kommentar