tirsdag den 5. juni 2012

Hyggeligt minde

Godaften alle sammen..

Da min kæreste og jeg var på ferie på Rhodos i starten af maj måned, brugte vi et par aftener på at samle konkylier, som jeg så tog med hjem.
Men det er tit meget hyggeligere at samle dem og det ender tit med man har dem liggende i et hjørne.
Så jeg fik en god ide...
Jeg tog en rund flamingo kugle og limede konkylierne på med en limpistol til kuglen var helt fyldt ud.
Inden jeg var helt færdig tog jeg et fint stykke velur bånd i passende farve og limede på så den også kunne hænge. Da der godt kan komme nogle lidt større mellemrum, tog jeg nogle perler og limede fast forskellige steder på kuglen, det gav den et mere færdigt udseende. (Der går altid flere konkylier til end man regner med)
Så har du et rigtigt hyggeligt ferie minde der kan ligge/hænge fremme div. steder i boligen.

Man kan også lime en masse forskellige andre ting fast på en flamingokugle.
Har taget nogle tallerkner med fint blåt mønster på og slået i stykker med en hammer og limet dem fast på samme måde. Det behøver ikke ligge helt tæt for til sidst tager du noget kalkpulver og blander det med vand og smøre på kuglen. Når kalken er tørret 5-10 min tørre du det forsigtigt af med en våd karklud for at få mønstret frem igen.

Håber i har fået mod på at gå i gang med dette lille projekt.

Rigtig god aften

Kram Didde Cecilia

Ingen kommentarer:

Send en kommentar